tisdag 23 november 2010

Ny vecka och nya tag!

Efter att ha varit förkyld, jag vet inte hur länge nu så tror jag att det börjar ge med sig!! Började att bli lite tjatigt med ont i halsen tycker jag... I helgen som var så fick jag lite gjort, gjorde några lådor Janssons fresstelse och köttbullar som vi ska kunna ta upp ur frysen när vi jobbar länge i julsressen och inte orkar laga nått, gäller att vara lite förutseende! Sen gjorde jag även lite julgodis, marmelad( som inte blev så bra), tryffel(som blev okej) och ischoklad med apelsingött i(som blev jätte goda)!!! Fick även inviga min fina pralin-form som jag fått av snälla Sandra!! Blev lite minimuffins(borde ha smörjt formen och bröat) Men om man inte äter med ögat så funkade dom med!
Fick även lite sytt, med betoning på lite.
Blev att par långkallingar till Knut! Ville så gärna prova Ottobres mönster långkalsånger, och måste säga att jag blev super nöjd för att vara första gången! Dock så sitter dom lite dåligt uppe(glömde resåren i midjan). Måste säga att jag tycker att ottobre har bra mönster men i det förutsätter att man kan sy lite för dom förklarar så dåligt i sina mönsterbeskrivningar(fattar nada) så jag gör lite som jag tycker jag! Jaja, byxorna är sydda i kanintyget från JNYdesign, mjukt och skönt att ha närmast kroppen! mudd-tyget hittade jag i gömmorna, kommer nog från mamma i från början, tack Mamma!
Knut blev glad för sina nya byxor och sa på en gång när han fick på sig dom.- Å, många niner, busker!!hihi!!
Det är så kul å höra hur han uttrycker sig, för oftast så gör han sig förstådd, det kommer nått nytt varje dag!


                                                                     Tjing tjing.....

2 kommentarer:

Cilla och Henka sa...

Åhh så fina fillingar! Håller med dig ang ottobres beskrivningar... Fattar nada.

TRI o MAR sa...

Du är så flitig! Får panik när jag tänker på allt jag ska ordna innan jul, då lär det inte bli mycket sytt! Så fina långkalsongerna blev!! Härliga färger ihop! Pojkarna behöver också nya så ytterllligare något på att göra listan. Men igår hade jag en dålig sydag så det känns som att jag tappat lite av sylysten, förbaskade kantband!! Att jag aldrig ska få ordentlig kläm på det!