onsdag 26 januari 2011

en luftballong...

Nu har Knutte varit magsjuk i två dygn, men hoppas på att det håller på att vända nu! Han är ganska så trött och grinig. Trotts-åldern+magsjuka=värdelös kombination! Så i kväll när Jonas kom hem från jobbet och vi hade ätit så smög jag mig undan in i sy-rummet och satte mig en stund. Det var så länge sen som allt(nästan)bara flöt på och det var så roligt att sy! Nu kanske jag orkar ta tag i alla byxor som ligger och ska sprättas för att sys i ny resår. K är så smal så köper man tex. pyjamas byxor så får man räkna med att sy om resåren. Och inte blir han nå grövre av den här magsjukan heller! Man får ju passa på nu att sy för nästa vecka ska vi packa ihop nästan hela vårt hem, vi ska renovera nästan hela nedervåningen . Köket, hallen, vardagsrum och matrum, plus att vi ska byta ut all fönster i hela huset. Och under tiden så kommer vi att bo i stugan. Lovar att visa före och efter bilder när det är klart!
Ja, nu har jag väl skrivit av mig lite och kan väl berätta lite om det jag sytt i stället eller hur!!
En tröja i raglanmodell, mönstret tagit ur meedom str. 92(typ 98) Tyger med moln från JNY som jag kom över på syfestivalen. Det randiga ramlade jag över när jag följde med svärmor till Wahlmans i Gnarp, det var en riktigt stor bit till nästan inget pris alls!!! Till  kantband och applikationen tog jag lite småbitar ur spilllådan. Och det var så kul att sy den här tröjan, så är Knut lite piggare i morgon så hoppas jag på att han vill sy lite med mig!!
Jo, jag ser att luftballongen sitter lite snett men men...
 I det stora hela är jag ganska nöjd lite små justeringar bara till nästa gång, en grej som var extra roligt var att jag fick använda min prymtång som jag är sjukt nöjd med!!

4 kommentarer:

Cilla och Henka sa...

Helt underbar kombination! Och applikation!

TRI o MAR sa...

Stackars Knut! Magsjuka är verkligen inte roligt :( Men en fin tröja får han!!

Anonym sa...

Jättesnygg tröja. Underbar applikation.

KRUMELEJ sa...

Vilken underbart söt tröja. Hoppas att lillkillen kryar på sig snart.