söndag 16 januari 2011

Nu fick jag tummen ur...

Äntligen har jag kommit igång efter helgerna igen! Jag har faktiskt inte bara suttit på rumpan men det känns nästan så. Idag kom mamma och pappa hit och då hjälptes vi åt att frosta av frysen. Inte så smart när det är plusgrader ute men det var så varmt inne så det gick väldigt fort i stället! Det är så skönt att få det gjort och då såg jag  även hur illa det var ställt på fikabröds fronten så det var bara att sätta i gång och baka. Gjorde choklad-muffins med nougattopping och sen snodde jag ihop snickerskakor. Får väl se till att baka lite bullar nån dag med.
Igår var vi till Sundsvall, bara jag och maken. Knut var med mormor och morfar och det vara så skönt att då åka och gå bara dit vi ville. I första hand skulle vi kolla på kök på ikea. Vi blev faktiskt inte så mycket klokare på det och nu måste vi bestämma oss snart. vi får se åt vilket håll det lutar...vitt å brunt tror jag i alla fall!!!
Idag har jag inte några bilder att bjuda på men det kommer. Jag har för ett tag sen klippt till lite som bara väntar på att få bli nått, men det är så stökigt i sy rummet att jag inte vill gå in där(inte bara mitt fel), så jag måste tok-städa där först. 
I morgon blir det kanske av och jag får säkert utomordentlig hjälp av min lilla 2åring! <3
Ha det bra allihopa ;)

3 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Vad du e duktig med bakning!! Sådant sker allt för sällan här hemma. Vi bakade faktiskt chokladrutor på lovet, väldigt uppskattade :)
Nytt kök låter härligt, men det är mycket jobb innan det blir något och många beslut att ta.
Väntar med spänning vad du ska hitta på på syfronten.

Cilla och Henka sa...

Inte så dumt med en städande 2åring... Hjälpa eller stjälpa... Spelar ingen roll. ;-) väntar med spänning på nya alster.

Petra / Popetotrora sa...

Duktigt att frosta av frysen! Det skulle jag också behöva. Verkligen!! Men jag skjuter nog på det ett tag till... :-)