söndag 19 juni 2011

En dopklänning!

Jag fick ett så fint uppdrag av en mycket god vän till mig att sy en dopklänning till hennes dotter! En ny utmaning att ta mig an, och det har varit så roligt!! Klänningen är sydd i storlek 68 och tyget har vi köpt i Gnarp på Wahlmans. Halvlinne och fodrad med bomull. Mönster hittade jag grunden från Meedom men rätt mycket har jag jag ändrat och hittat på själv! Känner mig nöjd och hoppas även att beställaren kommer att tycka om den(har fått tillåtelse att lägg ut den på bild)!! Barnen skulle ha nått att ta på sig efter dopet också, för det är ju inte så praktiskt att ha dopklänning hela tiden! Så jag har sytt en sjömanströja till storebror och en sjömansklänning/tunika till lillasyster. Tyget har jag köpt i Hudik på Manuffen. Jätte härlig kvalitet som inte bör bli så varmt i sommarvärmen. Mönster är från Ottobre. Strl. 98 på tröjan och 62 på klänningen.


Idag när jag var klar med beställingen(nästan,bara en dregglis kvar) Så klippte jag till och sydde en tröja till Knut också! Tyget har jag köpt på Mjukatyger/kameleontdesign, fram och bak giraffer och mönstret är utgått från Meedom med rätt mycket ändringar.Sydd i strl. 98. och den blev rätt stor, men har inte kunnat prova ännu för modellen sover, så live bild kommer en annan dag!

5 kommentarer:

Liten Lucky sa...

O vad mycket fint! Jag bara älskar koftan med girafferna.

Johanna Hylenius sa...

Äntligen kan ja kommentera här! Va fin koftan va!! Inspiration!! Vill så gärna beställa lite tyger o sy till ungarna nu! Liandlo nästa!! Kramar

Mia sa...

Jättsöt dopklänning! Fint tyg det var på sjömanskläderna kul att kunna matcha storebror och lillestyster. Gillar koftan tänkte sy till pojkarna men är lite rädd för trikå. Har en overlock men ingen coverpro och symaskinen syr bara raksömmar. Hur gör du?

Petra / Popetotrora sa...

Vilken ära att få sy en dopklänning. Kul!

Randiga Tråden sa...

Den med girafferna är underbar.