torsdag 23 februari 2012

Klänning!

En dag nu i februari kom mina kära gamla jobbarkompisar förbi och käkade lite lunch! En av tjejerna hade fått barn(för snart 2år sen), men vi har inte träffats på nästan 4år så det var ett kärt återseende! Jag ville absolute ha en present till flickebarnet i vilket fall som helst! Det bidde en klänning i strl. 86. Tyget kommer från liandlo och heter Geicha, helt underbart! Valde att kanta med röd mudd och sy fast en liten spets under kantbandet!Tycker det blir lite extra gulligt! Sen tog jag lite olika färg på knapparna för det blev som pricken över i! Inspirationen till spetsen kommer från fantastiska Wcollection som gör såå fina bla. spetskoftor!
Mönstret till klänningen är mitt eget efter ett omgjort meedom mönster. Strl. 86, spetsen kommer från Mammas gömmor!

1 kommentar:

KRUMELEJ sa...

Åh så söt! Har sytt en omlottklänning i samma tyg och jag älskar verkligen tyget!