tisdag 2 oktober 2012

Tjejigt!


Jag fick en beställning av svärmor på lite kläder till en liten nyfödd tjej! Hon såg en body som jag skulle ge bort till vänner som fått barn och ville ha en likadan! Så jag sydde en lika fast en storlek mindre. Och så sydde jag en kofta som liknar den jag sytt till Iris! Men vi kom på att koft-klänning kanske inte var det ultimata plagget när man ligger ner så det blev en kofta! Båda plaggen är sydda i strl. 62 och mönstrena är mina egna! TYget till bodyn kommer från Skroten och till koftan från liandlo! Och knapparna kommer från 3exter! 





2 kommentarer:

annas alster sa...

Vilka fina plagg! Duktig du är som gör egna mönster. Glömde nog kommentera tidigare inlägg med dina fleecetröjor är helt underbart snygga!

Åsa Tidqvist sa...

men så sött!! vilken underbar kofta!