måndag 27 september 2010

Inget sytt men väl städat!

Hela gårdagskvällen och all tid som gavs idag har jag rensat och städat i arbetsrummet. Vilket var välbehövligt, det har inte varit nått roligt att sitta och jobba i den röran, men nu känns det så mycket bättre, och det kom upp en hel del idéer under tiden jag klappade lite på alla tyger!
Jag lyckades få in alla tyger i garderoberna som jag rensat i,innan låg allt på hyllorna och samlande damm.Och alla sybehör fick bo i gamla glasslådor som det tydligt står vad som ligger i vad! Sydde en tunika för några dagar sen och är riktigt nöjd men modellen så det får bli en liknande med lite små justeringar bara, bild kommer senare!
Byxorna kom till för några veckor sen, och har blivit en favorit! Tyget hittade mamma på en loppis, ett helt påslakan för 50kr!! har även fordrat Ks jacka med det helt underbara John Blund tyget!! (svårt att få en bra bild)


hyffsat fullt(men det går in mer);)

2 kommentarer:

Cilla och Henka sa...

Vilket kap med tyget! Skönt när det är nystädat en stund och brukar städa då och då men det dröjer inte länge innan tornadon har gått genom skåp och lådor igen... :-) Men det gör inget.
Det var skönt att se att jag nog inte har såå himla mycket tyg jämnfört med andra... :-D

Gittan sa...

Vad kul att det har kommit fram!Jag har fått ganska mycket tyg efter mamma, och sen är det ju livsfarligt att gå på loppis å fynda för då kan det komma med mycket hem!! :)