måndag 13 december 2010

Lucia med pepparkakor

Idag blir det inget Luciafirande för oss, förutom det vi såg på tv:n i morse. Helgen har mest gått åt till att jobba. Men vi har även hunnit med pepparkaksbak hemma hos mamma och pappa på lördag kväll, det var väldigt mysigt! Sen fick Knut sova kvar där till söndag morgon. Vi åkte hem och jag satte in en tjälknöl i ugnen och så gjorde jag kanel och ingefärspäron(så gott). Lagomt god matlåda man hade med sig idag!! Och tänk vad skönt det var att få sova! Dagen efter jobbade jag och när jag kom hem så hade vi(Jonas och Pappa) fått in den nya utterdörren. Och vad fin den är, röd och fin och med lite mera ljusinsläpp än det var i den förra dörren!!! Kanon, det tog lite längre tid att få dit den men nu är den där!!!!!


När jag försökte göra det här inlägget i morse så försvann strömmen och därtill en hel del som jag skrivit. Men nu så ska jag försöka att skriva klart. HAr inte hunnit sytt så mycket nu ett par dagar, det är så stökigt i sy-rummet att jag inte vill gå in där, men idag när jag var in på Manuffen(lokal tygaffär) blev jag i "stort behov av" ett så fint tyg som jag tänkte att jag skulle ha sytt nått till Knut av, har en fundering på eventuellt ett par stuprörsjeans och en väst till jul helgen, men i får se vad det blir. Måste klippa ut mönster först och det är det som är tråkigast. Men när det är gjort så är det bara att köra på!!  Nä nu ska vi käka lite, innan jag sätter igång med nånting alls, Tjing

1 kommentar:

TRI o MAR sa...

Så pysslig du är!! Ser jättegott ut!