onsdag 20 april 2011

Lite t-shirt påfyllning

I min sons lådor börjar det att bli ganska tomt, speciellt på byxfronten. Och vad gör man då jo börjar i den andra änden med att sy t-shirtar inför sommaren, inte så smart men det gick fort och var så roligt å sy! Nu har jag i och för sig börjat med ett par machester jeans men det tar ju lite längre tid, men när man har gjort ett par så brukar det flyta på rätt bra!
Håll till godo med en lite halv kass bild, men jag var bara tvungen att knäppa ute.

 Mönster från senaste nr av Ottobre, lite litet i storleken. Skulle vara 98, men är mer som 92.
Tyget med bacon och ägg är en stuv jag köpte av Lilofantdesign, och snurriga sniglar tyget köpte jag på symässan i höstas av znok.

1 kommentar:

Helena sa...

Fina t-shirtar! Samma här när det gäller byxor, C behöver nya men när jag syr så blir det t-shirtar eller singoallor. Men med värmen som är just nu så kanske det är lika bra att sy ett par shorts.