onsdag 13 april 2011

Nu har jag gjort det!

Jag högg tag i gubben i farten, för det är så man måste få göra om man ska få med min man i mina projekt. Så nu har vi röjt upp i syrummet! inte så att man kan ta in folk där än men det går att sy där i alla fall! Fick en beställning från sonen på direkten när han insåg att maskinen var inkopplad. -Nu ska mamma sy en mössa till mig! Vad gör man då, jo man bara gör det på en gång så klart,. Så jag började med att ta fram en hel bunt med tyger som inte han hade sett ännu, och som jag vet att han skulle gilla! Robotar, bruna moln, sniglar och drakar! Men han tittade bara på mig och skakade på huvudet, också sa han att han skulle ha Simons mössa.  Stora kusinen som fick en gul mössa i Julklapp, han kan väl aldrig ha kommit i håg det, så jag prövade igen med det "super coola" drakarna....men nej han skulle ha en gul mössa som Simon! Hur skulle jag då lösa det, Jo han gick med på att Iris visa från Strömming var gult och det var ju bra! Och när jag tyckte att mössan var klar så vad det faktiskt min kära son som påminde mig om att sätta dit namnlappen!
Vi har ju varit sjuka till och från i perioder hela det här året och bara senaste veckan hade Knut dubbelsidig öroniflamation! Och nu är det jag som ligger, inte öronen men riktigt förkyld har jag nog varit! Och är än men ska ändå inte klaga!Har tänkt mycket på det nu ett tag och har kommit fram till att innan man fick barn så var man så pjålig, var man förkyld så låg man och var helt däckad, nu är man säkert bra mycket sjukare men man kör på ändå(nästan)!
Hur som helst NU har jag sytt lite och då vet jag att jag kommer att sy mera, har till och med klippt ut en tunika till mig själv som ligger och väntar på montage!  Kommer bilder om den blir bra! Eller kanske även om den blir bara tok för man kan ju inte lyckas jämt!






Fick köpa lite tyger från Lilofantdesign För ett tag sen och jag blev både positivt och negativt överraskad! Tyget men äggen och bacon i interlock känns riktigt härligt och jag har redan planer för det! Däremot Ooga booga velouren är jag inte lika imponerad av, känns tunn och inte alls som jag tänkt mig men den kanske blir annorlunda efter tvätt, nån som har nån erfarenhet av den annars?!Annars är jag super nöjd med allt, fick varorna jätte snabbt och det var inget krångel där inte!! Nu ska jag ta en stor kopp med honungs vatten och en alvedon sen ska jag krypa till kojs tror jag!!

Inga kommentarer: