lördag 20 augusti 2011

Sovpåse

Nästan sen jag fick reda på att vi skulle få en till liten en, har jag tänkt att jag skulle sy just en sovpåse! Men inte förens nu när jag är i vecka 31 och allt börjar på att bli lite jobbigare pga. tyngden kom jag till skott! Jag konstruerade om ett gammalt body-mönster ur Ottobre och känner mig rätt nöjd med resultatet! Skulle tro att det blir fler av den här sorten! Det enda som fattas nu är en dragsko i nederkant, men det tänkte jag att jag skulle leta upp hos min kära Mor! Sydde en liten mössa till när jag ändå höll på!


 Mönster till sovpåsen: Nästan mitt eget, men utgått från Ottobre body-mönster. strl. 56
Mönster till mössan: Mitt alldeles ena! strl. 0-6mån
Tyget kommer från JNYdesign och är i jersey. Och efter att ha provat på en ny teknik med band-kantning så måste jag bara rekommendera den till er alla andra! Har provat den nu ett tag och det blir så fint! Fast man inte har någon Cover maskin! Titta in här hos den här tjejen! Det enda som jag gör annorlunda från hennes beskrivning är att jag syr inte ihop ändarna till en tub. utan syr i hop allt tillsammans på slutet!


2 kommentarer:

Unknown sa...

Å så fin! Hur lång blev den?

Tinas Quilt sa...

Hittade din fina sovpåse. Hur lång gjorde du den?