fredag 4 maj 2012

Alldeles, alldeles underbart!

När den här klänningen blev till var det nästan sommar i flera dagar! Jag har hunnit med både att skura altanen och bränt mig i solen. Knut har varit ute mer än på hela vintern på bara några dagar! Att kunna gå ut och sitta i sandlådan utan behöva ha galonisar är en frihetskänsla för barnen! Och Att kunna leka med vatten utan att börja frysa på en gång!
Men då kommer det kära bakslaget, idag är det regn och rusk och bara några plusgrader :-(
Och till på köpet har TVn pajat så idag blir en pyssel och lekdag! Helt utan TV och det kan ju vara rätt skönt också! Men för att lätta upp den här dagen så tittar jag på den här otroligt somriga klänningen! Den är sydd i ett tyg som Johanna Ahlard har designat för Liandlo. Men som tyvärr är slutsålt! Jag ångrar att jag bara köpte en meter av det för jag har helt kärat ner mig i det!!! Det har blivit den här klänningen till Iris och sen en liten hemlis som jag inte kan visa ännu för det ska bli en present...

Gopluppan live i klänningen

Mönster kommer från senaste Ottobre men är gjort för vävda tyger så jag sydde den utan infodring och klippte en utan sömsmån på bredden! Strl. 74, liten i storlek så nånstans mellan 68 och 74, vilket blir perfekt till min lilla nätta tjej!
Sa jag att tyget är alldeles alldeles underbart! :-)

8 kommentarer:

Mia sa...

Visst har vi haft många härliga dagar. Vi har än så länge fått turen att ha sol i dag också men det är kallare i luften. Så söt klänning på en väldigt söt och glad tjej.

Fangoria sa...

Ojoj håller med, tyget är alldeles underbart, synd att jag inte köpte nåt!!! =(. Och klänningen gör tyget ännu mer rättvisa, så fin!

Denice sa...

Jag fick bara tag på en halvmeter, attans, min tjej drar typ 122 nu så det räcker nog inte till en klänning. Såå söt klänning och bebis ;-)

Johanna Hylenius sa...

Så söt är hon! Och klänningen med!;)

hönapöna sa...

vilken härligt söt klänning...
nu håller vi tummarna för att värmen kommer tillbaka snart!

Åsa Tidqvist sa...

ah!!!! Så söt! ja det här tyget behöver jag väl inte säga att jag ångrar att jag INTE köpte, morr...!!

Unknown sa...

Men vilken söting i fin singoalla!

Petra / Popetotrora sa...

Fantastiskt söt! Både klänningen och modellen. :-)