fredag 18 maj 2012

En enkel topp till mig själv!

Idag var jag till Wahlmans i Gnarp på jakt efter bland annat velour men kom därifrån med helt andra saker! Blanda annat hittade jag tyget till den här toppen! När jag såg stuv biten så såg jag den här modellen på tröja/topp framför mig! Jag ritade av en topp som jag köpt på Lindex förra vintern. Men den modellen var det med separat ärm och jag sydde den i ett helt framstycke! Och delat bakstycke mest för att jag ville ha en detalj bak också!








Sydd i storlek Small och kantad med samma tyg som i tröjan, ärmarna har jag bara vikit upp dubbel fåll från avigan och stickat fast i axel och ärmsöm(hoppas nån fattar)! Tänkte att det inte skulle göra så mycket om kanten rullar ner sig! Gillar när det inte är så strikt!
En rolig grej till var ju att tyget bara kostade 73kr ovh då blev det en helt del över också! :-)

4 kommentarer:

Mia sa...

Vad fin den översta bilden är tycker modellen är jättefin instoppade i byxorna. Och byxorna var ju väldigt fina de med.

Sofia / rufi design sa...

Så snygg! Ser verkligen ut som den klär dig. Skönt när det går att fixa kläder som både är billiga, snygga och unika!

Helena sa...

Snygg t-shirt!

Denice sa...

Det blev superfint! Smart med fållen.