söndag 10 juni 2012

Kofta till mig själv!









Efter att jag sett en efter en kofta poppat upp på olika bloggar så kände jag att jag bara var tvungen att sy en till mig själv! Och det var rena nöjes sömnaden från första klippet i tyget till sista söm! Både Malin som bloggar här och Malin som bloggar här har gjort sina varianter! Jag hittade mönstret i Sömnads magasinet 02/2012 och tyget har jag fått av min kära Mamma!!! Tror att det är nån form av ribb, var tänkt som en test variant egentligen men blev så bra att jag kommer att använda den som den är! Jag sydde volangerna med råa overlock kanter och spetsen kommer från min mammas fasters gamla gömmor! Hon var sömmerska en gång i tiden och sydde bland annat till hovdamerna! Dom speciella små lapparna har jag tagit reda på efter makens t-tröja(redan när han köpte den sa jag att dom här lapparna kommer jag att vilja ha sen när tröjan är urtvättad, fick en konstig blick) Sen att det är ett herrmärke och att det står XL på tröjan bak, det bekommer mig inte alls, för lappen är så fiin!!!

5 kommentarer:

Camilla sa...

Jättesnygg!!

Vecka - Vecka sa...

Supersnygg! En sån skulle jag också vilja ha!Helt min stil!

Anonym sa...

Den är fantastiskt snygg! Grått och vitt är så fint ihop. Förstår att du blev nöjd

(Har också en gammal släkting, mormors syster tror jag, som var hovsömmerska. Min mamma fick kläder i samma tyger som hon sytt i till hovet till sin 60-tals Barbie. Jag var alltid så arg att jag inte fick leka med den dockan när jag var liten. en liten parentes)

Åsa Tidqvist sa...

HUR snygg som helst!!! Kan man köpa sömnadsmagasinets nr i efterhand tro...!?

Gittan sa...

Tack!!! Tror att man köpa lösnr om man är prenumerant!