fredag 8 juni 2012

Tunika till födelsedagsbarnet

I slutet på maj var vi och uppvaktade K & Is Kusin S, som fyllde 7 år!  En ålder då det kan börja vara lite svårare att få saker och ting att falla i smaken på både killar och tjejer! Jag gjorde lite efterforskningar hos mamman och chansade att det här tyget i alla fall skulle falla tösen i smaken! Och den gick hem! Fick reda på att hon hade haft den på skolan dagen efter och att hon var så stolt! Då känns det lite extra i Fasters hjärtat!!

Tunika mönstret hittade jag i Ottobre 1/2012 och är sydd i storlek 134, vilket visade sig vara ett kanon mönster! Tyget har jag köpt hos liandlo och det är duktiga Johanna Ahlard som ritat designen!

Blev ju så kär i tyget(sydde ju den här också till Iris)så jag var bara tvungen att köpa mera av det! Och tur var väl det för efter att jag lagt beställningen så kom det in en beställning innehållande bla. en mössa i just prinsesstyget! 





1 kommentar:

OYB sa...

Jättesnygg! så kul att den uppskattades!