lördag 18 augusti 2012

Randigt!

Jag har blivit lite förälskad i dessa ränder! Sydde ju klänning till mig själv av dom och nu har det blivit ett set till dotra! Bodymönstret kommer från Ottobre nr 1/2012 med ändringar i grenen och så gjorde jag muddar i ärmslut och så har jag ritat en axelknäppning i stället för farfarsknäppning! Byxornas mönster är oxå från en Ottobre tidning nr 4/2011 och det mönstret har jag inte ändrat nästan nånting på(bara minskat lite på midjemudden som var i bredaste laget) Tyget som är helt fantastiskt fint kommer från Strömmingdesign och är ekologiskt! Jätte mjukt och helt underbart att sy i! Och det bästa av allt är att jag har en bra bit över av det! Planerar att sy nått till sonen och så kanske det får bli nya höstmössor till oss allihopa! Knapparna kommer från 3exter! Och mudden från stoff&stil!
Setet är sytt i strl. 74 och jag tycker att storlekarna är lite stora mer som en dubbelstorlek typ 74/80 vilket är bra för då kan hon ha det lite längre! På bilden kanske kläderna ser helt snea ut men så är inte fallet! För att få det lite flickigare valde jag att sy på en rosett på midjemudden! Annars är ju setet ganska könsneutralt!

 
Inte världens bästa bild men den får duga! Det kan ju komma en livebild i framtiden :-)