onsdag 5 september 2012

Höst kläder till plupparna!

Nu har det verkligen blivit höst här, det blåser och regnar(är ju fint ändå) men det känns att sommaren inte kommer tillbaka på typ 9 månader! Jag gillar ju hösten, iallafall inne! Tända ljus, dricka te och bara mysa runt i tjockströmper och kofta! Känns om att man ioförsig har haft den munderingen på sig hela sommaren! Men nu börjar ju träden skifta i färg och det ligger löv lite var stans och nyponen i våran nyponbuske är jätte fina nu!
Hur som helst så har ju jag börjat se över frönas höst-garderober och insåg rätt så snart att just fleecejackor var dom helt utan! Och i gruppen "vi sytokiga"på facebook har det varit några tjejer som gjort liknande varianter på dessa tröjor! Jag valde att skippa luvan till sonen(för fastna i träd risken) och luva på dotterns för att hon är rätt duktig på att vägra(eller dra av sig)mössan. Fleecetyget köpte jag på Panduro när det var 70% på rean! Och tyg till kantband är från Stoff&stil. Dragkedjan kommer från Bibbistextil och till dotterns luva och till mössorna kommer tygerna från Skroten i Kinna! Mamma var förbi där på semestern och handlade järnet åt mig! SÅ tacksam över det! Tack Mamms!

Tröjorna/jackorna är sydda i storlek 110 och 80

Hjälmmössa strl. 6-12mån och vanlig mössa 2-6år


Och så livebild som vi tog i morse när vi var på väg hem från lekparken! Dålig mobilbild men glada barn iallafall!

Mönstren till jacorna har jag hittat i Ottobre till Iris jacka nr 4/2012 och till Knuts jacka nr 6/2010 Och mössmönstret till Knut har jag ritat själv och till Iris KOmmer det från en Ottobre tidning(minns inte vilket nr) Men det har jag fått avritat av en snäll tjej på Fejan! Men rejält modifierat!  

5 kommentarer:

Emsters Alster sa...

Åh, vilka fina barn i fina höstkläder! De ser välarbetade ut!

Linda sa...

Grymt snygga tröjor! blir faktiskt sugen på att sy igen...

OYB sa...

Åh vad sjukt fint!! Jättesnyggt! Hjälmmössan var himla fin, du vet inte vilket nr det är avritat från? Skulle så gärna vilja ha det..

Åsa Tidqvist sa...

alltså hallå hallå vad snygga de här var! Väldigt välsytt och snyggt!!

Miiaoo sa...

O så fint!!