söndag 4 november 2012

En ny klännig till Iris!

Jag fick en ny Ottobre tidning för någon vecka sedan! Och det här numret  kändes som ett kanon nummer! Jag har redan planer på en jacka till båda barnen! Hur som helst så hittade jag det här tyget för att tag sen och köpte det för att jag tänkte göra ett par byxor till Iris! Men tyget bara skrek om att få bli just en klänning i det här mönstret! Och efter som att jag hade alla saker hemma så var det bara att köra på!




Det rutiga tyget kommer från Wahlmans i Gnarp och det svarta fodret är köpt på IKEA! dragkedjan kommer från 3exter
Mönstret kommer från Ottobre 6/2012 och är sytt i strl. 80 vilket är lite stort ännu för min lilla tjej men hon växer nog snart i det!

Livebild! lite stor som sagt men då kan hon ju ha den ett tag!

Inga kommentarer: