söndag 16 december 2012

Leoprickar!

Jag har just insett att jag inte bloggat om en kofta som jag sydde med mönster ur Ottobre dam! När tidningen kom så kände jag direkt att den måste jag sy! Och så tänkte jag skicka efter ett tyg från stoff&stil men när jag skulle skicka efter så var det restnoterat! Men vi var ju till Kungenskurva på stoff och stil när vi var på semester i oktober och då säg jag att dom hade det här tyget! Så jag la ut en efterlysning på Vi sytokiga på facebook och en tjej nappade och var mycket vänlig att "langa" av tyget till mig! Hon bloggar förresten här!
När koftan var sydd så blev det en liten bit över och då passade jag på att göra en overall till lilla I oxå!

Koftan är sydd i strl. 36 och overallen i strl. 80!



1 kommentar:

Miiaoo sa...

Så fint! Är rätt sugen på det tyget också..
Särskilt som din lilla skrutta blev sååå fin i sin overall!!