lördag 8 juni 2013

Länge sen....

Nu var det ett litet tag sen som jag bloggade senast. Men det betyder inte att jag inte haft att göra! Jag har på senare tiden fått jätte mycket roliga beställningar! Jag försöker att beta av dem i den takt det går, sitter inte mer än en timme per kväll för annars orkar jag inte! Jag jobbar(praktiserar)heltid och har ju även en hel del att göra för och efter jobbet!

Dessa jackor sydde jag till barnen nu när våren började komma på allvar! Tänkt att ha som lite mer fin jackor, alltså inte att ha på dagis! Dessutom tycker jag inte om att ha fasta luvor på just dagisjackorna! Så dessa får användas hemma kring!
Till Iris sydde jag strl. 86 och till Knut strl 116.
Jag klippte ut alla delarna till båda jackorna och började sy en dag! Och när jag hade dragkedjan, vindlist och ihop montering av ytterjacka och foderjacka kvar så ville jag inge mer utan slängde båda jackorna i en pappkasse och slängde in den i garderoben! Jag tänkte att jag nog kan göra klart dom mot hösten! Men hur det var så tog jag fram och slutförde dom och det var nog tur det för till hösten hade dom kanske varit lite väl tighta!Det enda som fattas på dom är just vindlisterna som måste försvunnit i garderoben eller nått för dom kom inte fram förrens jackorna var färdiga och då slängde jag bort dom för jag orkade inte att sprätta! Det visade sig att dom inte alls var speciellt stora i strl. utan satt som ett smäck på båda barnen!
Hur som helst! Mönstret kommer från ottobre nr 1/2013 Och är ett kanon mönster! Den svarta babycorden har jag fått av Mamma och till foder har jag tagit en gammal gardin(loppad)till Iris jacka och till Knuts är tyg även det loppad! Men i ärmarna har jag sytt i vanligt fodertyg så att det skulle glida lite bättre!





1 kommentar:

PeLell sa...

Underbara jackor!!!