lördag 2 juli 2011

Ännu en loppisdag!!

Idag tog vi och drog på loppis igen! Några fynd hittade vi! En hel massa retrofrotté som var helt underbar! Undrar vad jag ska göra med den! En lampskärm som fick nytt tyg och flytta in i köket, blev kanon!!! 6 tekoppar med fat i grå/brunt glas, som jag bara älskar! Och en liten blus i ett gult tyg med små vita kaniner och morötter på!! Helt underbar! Det ska nog få bli en skjorta till Knut! Här är lite bilder på några av fynden! På resterande kommer en annan dag!

Lampskärmen i köket

Frottétyget som nu hänger på tork....

Och här är sonen när han provar nya lampan i köket.
Jag sydde den här skjortan som han har på bilden härom da´n! Kanon tyg som inte behöver strykas! På den här bilden har den blivit både tvättad och använd en hel dag och ändå är den så bra i formen!! Sydd av ett retro påslakan. Så härlig kvalitet och väldigt bra med skjorta när det är varmt! Mönster från Meedom, fast med lite ändringar. Det blir garanterat fler av den här varianten!!!

Jag har gjort en sida där jag tänkte att  jag lägger ut saker jag vill sälja, håll lite koll där vetja om du hittar nått som kan vara intressant!! Längst upp till höger på bloggen står det min shop, klicka under den så kommer ni dit! Det finns inte så mycket intressant där ännu men några saker har jag ändå lagt dit!

Inga kommentarer: