måndag 11 juli 2011

Kvälls projekt!

I eftermiddags bestämde jag mig för att för att ta tag i mitt projekt "vagnen" som jag köpte i våras på Dacapo!
Jag började med att sprätta isär den gamla sitsen och rita av den och klippa ut nytt tyg. Fodrade den med en gammal filt och sydde på snedslå! Måste säga att det här var ett roligt projekt! Jag var många gånger rätt säker på att nålen skulle gå av men den höll!! Det fippligaste var att få sitsen på plats igen, men det hjälpte Jonas mig med!! Efter att ha sytt den här är jag rätt mör i både huvudet och kroppen!


Vi han med en loppisrunda i helgen med! Den resulterade i rätt mycket nya tyger och en otroligt vacker plåtbuk! Vissa av tygerna ligger i tvätten men det kommer bilder senare!

Det här tyget var fyra gardiner,inte så stora men det kommer ändå att räcka till lite....

Det här tyget var bara en gardinlängd men det var en lång gardin!! Helt oblekt,sååå fin!! Jag ser en klänning till mig själv av detta! Lite Rino-style!!

Och burken!! Bara älskar den!

4 kommentarer:

Johanna Hylenius sa...

Men du va snyggt! Jätte härligt tyg! Va duktigt av dig att klä om hela vagnen! Jag skulle ge upp; )

KRUMELEJ sa...

Wow så läcker den blev!!!! Vad duktig du är. Själv skall jag på loppis imorgon. Vi får se om det blir några fynd :D.

Mia sa...

Men så snygg vagnen blev. Kan förstå att du blev mör i huvud och knopp efter något sådant.

Lilla Anka sa...

Vilka fina loppistyger! Riktiga fynd!