tisdag 30 juli 2013

Rävar till liten

Fick en beställning på ett set till en ny liten bebis! Sydde det rätt så unisex efter önskemål från beställaren!
Så kul å sy bebiskläder! Sydde i strl. 68 med förhoppning om att den ganska färska bebisen ska kunna ha det här setet i höst! Mönstren har jag ritat själv och det mönstrade tyget kommer från znok och är så fin kvalitet! Och det enfärgade kommer oxå därifrån. Men till kantbandet har jag använt mig av mudd från liandlo. Till Bodyn sydde jag en applikation av det mönstrade tyget! Jag klippte bara ut motivet och pressade fast det med flisofix och på baksiden pressade jag fast total stable.
Mössan är strl. 0-6mån



1 kommentar:

Anna Mühlenbock sa...

Fina kläder! Och det där tyget är jag jättekär i! Första tyget på ett tag som jag blir typ förälskad i.