onsdag 6 oktober 2010

iris visa


Igår låg det ett paket på köksbordet när jag kom hem... iris visa från strommingdesign.blogspot.com . Verkar vara såå fin kvalité på den, köpte bara en halvmeter av varje färg, mest för att testa hur tyget var. Det kanske blir lite tröjor till Knut, får se! Han gillade oxå tyget och ville genast gosa med det! Blev glatt överraskad av hur fort paketet kom till mig så där kan man ju handla fler gånger!! Men han aldrig lägga det fina tyget i tvättmaskinen för innan vi han gå i säng igår blev Knut sjuk så vi har varit vaken lite i natt och sprungit lite fram tillbaka...lite trött både jag och sonen, och tvättmaskinen har gått varm. Och stackars Pappan som skulle upp å jobba! Skönt att få ta det lite lugnt ett par dagar och dega framför TV:n även om jag hellre sätter saxen i nya fina iris visa än att vabba!! Har för övrigt haft några dagar praktik på en presentbutik inne i Hudik, kan nog efter två dagar säga att det är mycket att lära sig, men å så roligt!!! Ska ju få vara kvar i ca en månad så jag hoppas att vi slipper mera dagisbaciller! Nu ska vi titta på barnprogram, dricka coca-cola och äta potaismos...hela dagen antar jag! Märket under ögat fick han i går morse när han trilla in i köksstolen! så han har blå-öga med...

2 kommentarer:

Strömming sa...

Vad fint han ser ut att passa i färgen! Kul att du skriver om tyget :) Hoppas du gillar att sy i det också, jag har knappt hunnit ännu fast jag haft det hemma i över en månad. Snart så! Välkommen tillbaka och kul att jag fick länken till din fina blogg också! :D

Cilla och Henka sa...

Hej tjejen! Tack för din kommentar! Du gör också jättefina saker! Tyget du kommenterade har jag köpt från en annan bloggtjej för ganska länge sedan, jag har inte tryckt det själv. Det är ursprungligen från mjukatyger(tror jag)