söndag 31 oktober 2010

Lite påfyllning i garderoben!

Ja det är bara att inse att både jag och K behöver lite nytt! Jag var på Bligo party hos en Kompis i veckan och ramlade över en tunika till mig själv och en tröja till Knut! Efter att ha varit hemmamamma i drygt ett och ett halvt år så behöver i alla fall min garderob fyllas på igen, inte för att det gör mig nått!!! : ) Och Knut har så smått krupit ur en storlek och är på väg in i nästa så nu är han sådär mittemellan(allt är antingen för stort eller för litet). Vilket betyder syyy!!! Har laddat med ett gäng tröjor och ska sy ett par till men måste göra ett avbrott i tröjsömnaden med ett par jeans också! Så idag sydde jag en igelkott-tröja på morgonen och ett på jeans på eftermiddagen! Mitt på dan var vi till Ks kusin S som fyllde 8år idag! Jag hade sytt en morgonrock till honom i storlek 140. den var rätt så lång men det är ju bra för då kan han ha den ett bra tag!
Var även på tjejkväll hos käraste kusin Marlene i fredags! och kom hem med en liten påse med en  massa härliga krämer för nariga händer! Kanon nu när torra vintern håller på att infinna sig!!



Om jeansen ser lite snett ut så är det för att K står lite snett. Plus att man måste dra åt gummibandet jättemycket för han är så smal. Hade tänkt inviga min tvilling-nål men hittade den inte så det får bli när jag hittar på den!

Mönster tröjan: Meedom
Mönster Jeansen: Ottobre nr 4/2010
Mönster Morgonrocken: Ohlsons tyger

Tygerna till jeansen och tröjan är köpta på stof&stil
Sy-märket på byxorna är köpt på H&M(3 för 39:-)
Tyget till morgonrocken är köpt på Ohlsons tyger
(gjorde fuskgylf på Jeansen för det är så smidigt!!)

1 kommentar:

KRUMELEJ sa...

Hej och tusen tack för min award. Jag skäms lite att jag missat den, men den värmer så mycket nu när jag sett den! Vilka jättefina jeans du har i inlägget. Borde verkligen göra ett försök på ett par till Sigge :D.