söndag 4 september 2011

Fortsätter att fylla på i bebisgarderoben!

Det är så roligt att sy till den lill* i magen! En vän var här i veckan  och kikade lite på det jag sytt, och hon tyckte nog att det verkar som att jag väntar en pojke, utifrån mina tyg val. Jag vet inte men tycker ju att jag väljer rätt könsneutrala färger. När vi väntade Knut sydde jag påslakan och sånt, allt gick i beige/brunt/orange, neutralt tyckte jag då! NU syr jag ju en hel del i brunt även nu men det blir även i turkost,gult, rött, grönt och lila. Ja nästan alla färger utom rosa har jag sytt i, kanske skulle göra det...men jag är ingen rosa fantast så det känns så där....måste fundera lite på det!
Tyg blev den ekologiska bambu interlocken,Iris Visa från Strömming! Sydd i storlek 56 på bodyn och 62 på byxorna! Enfärgat tyg, mudd från stoff och stil! Kul att allt verkligen tokmatchade!! till och med knapparna blev så att säga klockrena!!
Mönstret kommer från Ottobre(till bodyn har Malin med bloggen Krumelej ritat av åt mig)
Och byxmönstret är också ett Ottobre mönster. Fick inspiration till att matcha undersidan på fötterna med bodytyget från Johanna Ahlard, som också ritat mönstret på tyget!!!

Upptäckte i dag att mina mönster i storlek 56 är gigantiska! Jämförde med Knuts första bodysar och det skiljde rätt så mycket på både längd och bredd. Får nog ta tag i att rita lite eget helt enkelt!

Inga kommentarer: