torsdag 13 september 2012

Giraffer till barnen!

Jag hade turen att komma över en meter av detta underbara tyg från Nosh Organics som Strömming sålde! Just nu har hon den inne fast i nougatbrunt! Jag brukar föredra att sy i jersey, men nu måste jag nog säja att jag ändrat mig igen! Får man bara tag i riktigt fin kvalitet så kan man ju ändra sig ;-)
Hur som hellst så för att återgå till själva sömnaden... Det bidde en tröja till Storebror och en tunika till lillasyster! Eller kryp vänlig klänning! Klänning är inte så praktiskt annars för hon bara snubblar ju hela tiden eller stannar upp och drar i kjolen och blir elak! Så jag gjorde den här lite kortare fram och längre bak! Passar lika bra med ett par muddbyxor som ett par strumbyxor! Tok lila kantband för att få in lite mera färg! Hade ju varit fint med brunt men det bidde lila och jag vart jätte nöjd med det!


Sydda i storlek 110 och 74 och mönstret till tunikan kommer från Ottobre nr. 4/2012 fast det var en tröja i grunden  och  jag har ställt ut och förlängt bak! Och tröj mönstret till Storebror kommer jag faktiskt inte ihåg vart jag hittade det! Tror vi ska syskonmatcha i morgon på sjung-gung! Om barnen är pigga och krya!

2 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Det är verkligen fint det där tyget! Har suktat efter det länge. :)

Åsa Tidqvist sa...

väldigt snygga! fint med lila till =) Ha en bra helg!