lördag 8 september 2012

Koftklänning!

Nu har lilla Pluppans garderob utökats ännu mera! I dagarna sydde jag en ärmlös klänning i ett tyg från Åhlens! Bara för att jag hade fått hem helt underbara dragkedjor från 3exter! Och så tänkte jag att hon måste ju ha en kofta till klänningen... Såg en liknande på Lindex men tänkte att jag har ju tyg hemma och då kändes det onödigt att köpa! Men det bidde inte bara en kofta det bidde en koftklänning! Alltså kan den användas både som kofta och som klänning! Perfekt när man inte behöver leta sig förtvivlad efter ett par matchande byxor utan bara dra på ett par strumpbyxor! Det kommer definitivt bli flera av den här modellen, Nu när jag klurat ut hur mönstret ska vara!

fram
bak
koftklännigen....

 Mönster har jag tagit från Meedom men med rätt mycket ändringar! och tygerna kommer från Åhléns och linadlo. Knapparna och dragkedjan kommer från 3exter!

1 kommentar: