tisdag 9 november 2010

Lite sytt i nya tyger!

Jag blev så ivrig att sätta saxen i mina tyger efter Syfestivalen så jag klippte till en mössa till mig själv och sydde den på stört! Jag var stort behov av mössor så och det kanske blir en till... Sen sydde jag en tröja till Knutte som han skulle ha på dagis idag! Men idag när vi tog på den var han brak förkyld. Så vi får vara hemma ett par dagar till. Nu börjar vi bli rätt trötta på att bara va hemma, både knutte längtar efter att gå på dagis och jag vill till praktiken :-(. Men vi får väl kanske hitta på nått så dagen går fort! Baka kanske...eller bara sitta och ta det lugnt framför tvn! Aaja nu kommer det lite bilder på gårdagens pyssel och fix....
Till K blev det en falsk farfarströja med aptyg från Mjukatyger och  mudd från e-slöjd, knappar från loppis!!
En liten snorig modell som inte gärna fastnar på bild!
Min mössa är sydd i randigt tyg från JNYdesign och hjärtat gjorde jag av fuskskinn.
Tjing

4 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Superfin tröja och mössa också förresten! Duktig du är som syr direkt. Vet inte vad det är för fel på mig, jag är alltid rädd att sätta saxen i mina nya tyger.

Cilla och Henka sa...

Verkligen supercool mössa! och fin tröja... men mest avis på den snygga mössan... :-)

TRI o MAR sa...

Ingen fara, tror inte alls du är bortskämd!! Det är helt klart bättre att göra något direkt. Jag känner så nu att de tyger jag köpte förra hösten och i våras är inte lika roliga när det kommer nyheter. Jag ska försöka ändra mig :-)

Malin på pastill.nu sa...

Vilken fin tröja! Åh, jag blir helt till mig, jag vill också! Är det overlock och fina tyger man behöver för att komma igång och sy såna mjuka härliga plagg till sina barn?