tisdag 14 december 2010

Julfint

Jag har sytt ett par stuprörsjeans med tillhörande väst som jag hade tänkt att K skulle ha på sig på julafton. Var på Manuffen och köpte tyg för nån dag sen och började redan i går kväll med att sy, och nu är det klart, så när som på knapparna till västen. Vet inte hur jag ska göra med dom, får liksom inte till det, och jag är totalt värdelös på att göra knapphål så jag måste fundera lite liksom...förslag mottages väldigt gärna!!



Men till byxorna i alla fall, sydda efter stuprörsjeasnsmönster från Ottobre senaste numret. Har inte provat på knut ännu men det ska göras i morgon(kommer live bild senare)och då får vi se hur mycket för stora dom är. Jag har garderat mig med fuskgylf och satt i knapphålsgummiband i midjelinningen. Och nu ser jag att jag har glömmt att sätta på hällor...kanske inte gör så mycket. Västen är också ett Ottobre mönster från i våras om jag bara tog bort kragen på. Tyget vet jag inte exakta kvalitén på men ett stumt inte allt för tjockt röd vit randigt tyg är det i alla fall, hihi. Väldigt behagligt tyg att ha som byxor!
Tanken med setet var att han ska kunna använda delarna var för sig. Snyggt  med tex. byxorna, en tuff t-shirt och ett par hängslen. Tror att det blir dom vi använder mest! Men på julafton ska han ha både väst och byxor tillsammans med en vit skjorta hade jag tänkt! Kanske blir lite för mycket med slips eller fluga till!?!?

3 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Wow, så imponerad jag blir! Tuffa jeans. Har inte vågat mig på något sådant, får för mig att det är för svårt för mig.

Cilla och Henka sa...

Åhh så fina byxor! Verkligen tuffa! Tack för kommentaren! :-) Jag har inte glömt din vinst, har bara som sagt haft problem med overlocken... De är i stort sett klara och snart på väg.

Petra / Popetotrora sa...

Wow, vad snygga! HAr du sytt dom?! Verkligen duktigt! :-)