tisdag 7 december 2010

Tunika till Kusinen!

Knuts kusin Ellen fyller två i morgon, och då ska hon få den här tunikan och tightsen(Hoppas att inte hennes mamma och pappa tittar här)! Tanken var att hon ska kunna använda det tillsammans men också var och en för sig. Lite mycket mönsterchock för att vara jag men jag blev faktiskt nöjd! Det var Mammsen som hjälpte mig men tygvalen, det får hon gärna göra igen! Hon kommer med så många bra idéer!  



Tyget till tunikan i collage är från mammas gömmor. Kanintyg från JNY-design och muddtyg från e-slöjd. Den blå/lila lilla knappen har jag också fått av mamma, Tack mamma!! Mönster från meedom fast lite omgjort

Har varit hemma i två dagar för att laddat batterierna inför att jag imorgon börjar jobba ganska många dagar på rad...men jag ska inte klaga för jag är så otroligt glad över jobbet, där jag trivs jätte bra!!
Har i alla fall fått lite julklappar klara i dagarna! Efter som att Knut har varit hängig i ett par dagar så har han suttit i mitt knä ganska mycket när jag har sytt, men han gillar det! Han har inte haft nån bra dag idag, ögoninflammation, (hoppat över sovtid) somnade typ halv 5, sen har han haft sån jobbig växtvärk stackarn! :( Var inte kul alls att gå och lägga sig, somnade ganska sent! Tur att han ska få vara med Farmor i morgon och ta det lite lugnt!
Men jag måste berätta en kul sak som hände idag, när vi var till stan. När vi skulle gå till bilen och åka hem, skulle jag sätta på honom mössan och satte mig ner på huk. Jag satt med ryggen ut mot galleria-gången och just då gick det förbi ett par....och knut säger som om det var en självklarhet! -Tomten!! Jag kontrar med att så säger man inte(utan att vända mig om och kolla vem han kallat Tomten). Men så tittar jag på den förbipasserande och då säger han till Knut, -Du har lite klart för dig du! Klart det är jag!(Och så lämnar han över ett visitkort till den tomtesäkra killen). Det var tomten, och nu vet vi att han bor i Bergsjö!

3 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Vilket jättefint set! KAntänka kusinen blir jätteglad. Hoppas Knut mår bättre, här är barnen också sjuka. Sjukdommarna löser av varandra...

TRI o MAR sa...

Friska? Kan knappt stava till det. Tog mitt sissta pencilinpiller i morse och nu ligger jag här på soffan med ont i kroppen igen. Tror jag blir tokig! Tack för din kommentar :-)

KRUMELEJ sa...

Vilket sött set! Vad kul att du gillar min elefantklänning. Självklart är det fritt fram att inspireras :D, vilket bara gör mig stolt. Och det är jättesnällt om du hänvisar....gratis reklam är alltid välkommet :D.