torsdag 28 april 2011

En sjöman!!

Fick ett infall igår och ville prova ett nytt mönster! Det här var med i senaste Ottobre tidningen som kom! Tyckte först att det var lite barnsligt men jag tänkte att jag testar i all fall...
Sydde i str. 98 och den blev super stor på Knut. Han kommer nog att kunna ha den här tröjan nästa år också! Tyget har jag köpt i Gnarp och det var andra sortering, lyckades att få till allt utom en ärm utan problem, men på ena ärmen blev det två små fläckar(som var i tyget). Men man får väl skylla på att barn leker ju och...
För övrigt är jag super nöjd med mönstret, härlig passform, lite ledigare stil! Tror att Knut ska få ha den på lördag när maken fyller 30år! Hoppas på super väder så att vi kan sitta ute och äta på altanen. Man vet aldrig, det brukar vara super kallt på sista april.

Som vanligt med den här killen, när det kommer fram en kamera, då kommer det även ett ganska krystat, HA HA(svårt att ta en bild faktiskt)

Det ser ju ut som en tunika, men bilden ljuger lite, den är inte så lång egentilgen!

Mönster Ottobre design, tyg från Wahlmans i Gnarp, nån form av interlock, till oket har jag använt mig av piké som jag fått av Mamma!!

5 kommentarer:

FridoLi sa...

Den är jättefin!!

Wcollection sa...

Supersnygg! Hur var mönstret i storlek?

Gittan sa...

Tack så mycket!! Tycker att den var stor i storleken, sydde i str. 98 och den var mer åt en rymlig 104.

Åsa Tidqvist sa...

åh så fin! ser jättesöt ut och SER inte såå stor ut, tycker inte jag iaf, men otoobre är ju lite kända för det, att ha stora strl...

Cilla och Henka sa...

Åhh så söt! Det är så fint med små sjömän... :-) Riktigt somrigt.