söndag 10 mars 2013

Katter till Iris Och Ida

När jag såg det här tyget så visste jag att jag bara måste ha det! Och så visade jag det för min bästa vän och tror hon kände likadant! Jag skickade efter det lite i smyg...hehe och vad passar då inte bättre än att sy nått till vännens dotter som fyllde 2 år i dagarna! Jag var så fantasilös att jag klippte ut två likadana klänningar till våra tjejer! Fast den till Iris i strl. 86 och den till Ida i strl 92! Jag försökte tänka att dom ska kunna ha dom i sommar därav blev det kort ärm! Till min lillskrota blev det ett par randiga leggings till också!

Tygerna kommer från Liandlo och till kantband har jag använt svart och röd mudd från stoff&stil
Mönsterna är utgått från Meedom men väldigt mycket ändrat på!



Jag älskar att det går att fota riktigt härliga bilder ute på altanen just nu! Blir jätte fint ljus! Och att klänningen blev aningen stor! Då kommer den vara perfekt i sommar! Leggingsarna däremot var i minsta laget men det går! Blir nog gulligt med sandaler i sommar!

1 kommentar:

Miiaoo sa...

Oj vilken sötnos! Å klänningen och tightsen går inte av för hackor heller. Vilken jättefin modell!