söndag 31 mars 2013

Till mig själv!

När jag fick hem det här tyget var jag bara tvungen att sy nått till mig själv av det! Och jag hade en ganska klar blid av  hur det skulle se ut! Sen tog det ett bra tag innan jag kom till skott! Jag ville ha en klänning! Och såg mönstret i Ottobre men visste inte riktigt om det var min modell! Tyget är köpt av Strömming och är bara så mjukt å lent!
Om det är min modell eller inte är inte upp till mig att bedöma men jag har haft den två dagar nu i påsk och jag känner mig både fin och bekväm i den och det är bra betyg!
Från början klippte jag den så lång som det stod i mönstret var för klänningen och då såg det ut som en morgonrock! Sen tog jag av den lite för mycket för min smak men med leggings till så känner jag mig ändå välklädd!

Vet inte om man ser lite smågravid ut i modellen...men så är inte fallet i vart fall som helst! :-)

3 kommentarer:

Miiaoo sa...

Gillar verkligen rubriker där det står" Sytt till mig själv". Mer sånt åt folket! :D

Jättefin klänning! Jag ångrar att jag inte köpte av det tyget också. Älskar Strömmings tyger!

PeLell sa...

Åh, det är så roligt att sy till sig själv!
Jag tycker inte du behöver fundera över modellen, den är verkligen jättefin på dig! Och roligt med ett lite annorlunda snitt.

Petra / Popetotrora sa...

Kul att sy nåt till sig själv. Jag tänker så ofta att jag ska gör det, men det bli aldrig av.