fredag 22 mars 2013

Myspyjamas till stor och liten


För en tid sedan fick jag en beställning på en pyjamas i ett jätte mjukt tyg som jag köpt för länge sen av mrs bao! En hel pyjamas i strl. 104/110 med fötter! Inte den vanligaste beställningen jag fått men det var kul å sy den! Efter som att jag inte hade mönster på en sådan så var det bara att sätta igång att rita! Samtidigt fick jag en beställning på en t-tröja till lillebror i ett tyg som jag hade bara en liten bit kvar av. Och den lilla biten räckte precis till en t-tröja i strl 92! 


Tyget till tröjan är köpt av Znokdesign förra sommaren och har hela tiden varit ett favvo tyg! Lite tråkigt att det är slut! :-( Men då får jag ju köpa nya tyger! :-)

Innan beställningen levererades så kom det ännu en liten förfrågan från samma kund! Och det var att sy en till pyjamas i storlek 38/40. Alltså prematur! Och det hade jag heller aldrig sytt så den var bara att börja gradera ner till pytte storlek! Och visst blev den pluttig! Den ser ju ännu större ut bredvid den stora pyjamasen! 





Nu Är det inte mycket kvar av det blå tyget med moln men hoppas att det räcker till just några fler pyjamaser! För tyget är så mjukt å skönt å passar väldigt bra till just nattkläder!

1 kommentar:

Miiaoo sa...

å jisses så liten!! Å så gulligt det blev med den stora och den lilla!
T-shirten är ju också så fin!

Jag älskar fårbodyn som jag vann hos dig, E passar pefekt i den nu, fast hon har lite väl runda lår så vi knäpper bara mittenknappen.. ;)