fredag 29 mars 2013

Liten filt till liten kille

Inte allt för länge sen fick ett par av våra goda vänner sitt första barn! En liten kille! Världens sötaste så klart! Och vad hittar man på till en sån liten prick? Jo Knut fick vara med och hjälpa mig! Han tyckte att vi skulle sy en filt! Och han och jag valde tyger tillsammans. Han tyckte att det lilla gossebarnet skulle ha det som en tv-filt, vi får se till att framföra det! Så till filten! Sydd i jersey från Liandlo, bandkantad med mudd från samma leverantör och på baksidan har jag en jätte härlig velour som jag köpt hos Wahlmans i Gnarp! Hoppas att lille H kommer att ha användning för den! Idag när vi skulle överlämna presenten så hade den lila killen hunnit men att bli en hel månad men var ju bara så lien och pluttig ändå!

Filten är sydd 70x70 om någon är intresserad så är det bara att höra av sig!

Den känns väldigt vårig i färgerna! Så med den här filten vill jag passa på att önska glad påsk!

1 kommentar:

annas alster sa...

Så otroligt fin och härlig filt!