måndag 11 oktober 2010

Skulle så gärna ha en ny...

Symaskin! Men våran budget vill inte det riktigt än, så vi får spara ett tag till!! Men jag var in på Huskvarna och tittade på en cover/owerlook idag på lunchen! Och det är nog en sån som jag vill ha, och inte var den så dyr heller som jag hade trott...!!!Inspirerad blev jag men kände mig nöjd med att gå därifrån trots att det bara var en tvillingnål som fick flytt hem till mig!
Hela helgen har gått åt till att städa här hemma, och det har vi(jag)gjort rejält också! Knäskurat både i badrummen och i köket, bytt gardiner(putsat fönster),tvättat bakat! Så nu börjar jag känna att vi är på banan igen. Jag har inte hunnit sytt eller pysslat nått under helgen som jag hade planerat för, men jag sydde ju faktiskt en badrock till Knutte i onsdags när vi var hemma och var sjuka(passade på när han sov en stund). Fick ju tag på en så trevlig poolarfleece när var på Ohlssons sist... Nu känner jag bara för att krypa ner i sängen för det har varit en lång (men trevlig)dag idag!
Om man ska skriva nått mer om badrocken så har jag sytt den efter Meedoms grundmönster form2 och efter som att inte jag kunde göra infodringar med samma tyg så kantade jag med blå snedslå från stof&stil i stället, och det blev riktigt bra faktiskt! Knutte vill bara ha sin "momonlock" på hela tiden och så säger han att den är "mysig" och lägger huvudet på sne! Mammas gullunge!!!

2 kommentarer:

Cilla och Henka sa...

Ja tack jag bara älskar tyget! Det är jättefint!
Vilken cool morgonrock du sytt!

Cilla och Henka sa...

P.S jag sålde den mössan direkt så det är fler än jag som gillar det!