söndag 3 oktober 2010

sytt hela dagen men kan inte visa nåt än...

Vi var till Sundsvall igår och då fick jag chans att gå in på Ohlssons tyger en stund, köpte lite av sånt som saknades. Tråd, jeans-nitar och knappnålar!Men paket blev väldigt stort för jag kom över två bitar polarfleece som jag har sytt av hela dan...jag kan inte visa upp vad jag har sytt förens i slutet på månaden, för det ska bli en present till Ks kusin! Och fy vad det har skräpat, har haft damsugaren igång hela tiden och var bara tvungen att sy klart allt på en gång efter som jag vill slippa att städa hela tiden!
Men jag sydde en liten kappa till en god vän som hade fått barn och den är både skickad om framkommen, så den kan jag visa! Fick tag i baby-manchester på Wahlmans i Gnarp för 19kr/m och även fodret är köpt där, men det var inte alls lika billigt. Mönstret hittade jag i Ottobre och det vill jag sy fler gånger för det var så roligt! Tycker att deras mönster är bra i storlekarna men fattar kanske hälften av deras beskrivningar så jag brukar göra lite som jag vill där! 

4 kommentarer:

Cilla och Henka sa...

Den var verkligen jättesöt och vilket fint foder!

Gittan sa...

Tack!!jag tror nog att jag får köpa av det tyget!

Camilla sa...

Vilken härlig jacka, superfint med mönstrat foder.

Malin på pastill.nu sa...

Men jisses en sådan underbar liten kappa!