söndag 18 september 2011

BB-kittet klart!

I går kväll började jag att klippa ut lite av det nya tyget som kommit hem från Znokdesign. Tänkte att jag syr ett set till bebisen, så får vi se vad det räcker till! Klippte ut body, byxor och mössa. Och var inte så där sjukt trött som jag brukar vara den tiden på kvällen(konstigt nog,ca 21.00) SÅ jag satte mig och började att sy och allt flöt på riktigt bra! Klippte sönder en gammal napphållare efter Knut som jag satte nytt band på också! Och i morse när jag klev upp och tittade på allt som var färdigt, så insåg jag att det räcker ju till en filt också! Så jag klippte ut och sydde en sån också! Däremot så räckte inte den vita mudden till bandkantningen, så det fick bli jadegrön i stället! Men den är nästan exakt i färgen så det blev inte så tokigt!
Det är så roligt att Znok har tagit fram band som passar till tygerna! Man kan göra så mycket fina detaljer med dem!




Mönster kommer från Ottobre, lite olika nr. Byxorna var i storlek 62 från början men jag har minskat ner dom lite! Och tygerna och banden är alltså köpta av Znokdesign!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Gudar så snyggt kit! Så proffsigt det ser ut med elefanten, från bandet, på filten!

Linda sa...

Jag gillar verkligen det här setet, så snyggt och proffsigt :)

Åsa Tidqvist sa...

herregud så snyggt!!