lördag 24 september 2011

Nytt till Knut och bebben

Innan den lill* ens har kommit ut har jag inte kunnat håll mig från att syskon matcha! Och enda från det att jag såg detta tyg med Hej sa Petronella på ifrån Liandlo har jag vetat att jag bara måste matcha det tillsammans med JNY´s bruna stjärnor! Nu har ju fler också haft den fantastiskt goda smaken så detta är inget jag är ensam om! Martina med bloggen w-collection sydde också en variant på detta! Det var en sån kombo som inte kunde bli fel! Men för att inte det skulle bli för lika Martinas exemplar så hade jag lite andra detaljer... sydde ett farfarssprund på Knuts tröja och gjorde ett enkelt sprund på bebisbodyn! Och interlocken som jag använt till mudd och kantning är faktiskt hittat på loppis och är helt exakt i färgen mot det orangea i tygets partier! Så roligt när färgen stämmer sååå bra!! Sen kunde jag inte hålla mig från att ta helt olika färger på knapparna....blev lite som nonstop
Tröja i storlek 98 sydd i mönster från Meedom, lite omgjort, tyg från Liandlo och Jnydesign. Och mudd köpt på Loppis!!! Mönstert på bodyn kommer från ottobre! Med lite egna ändringar, storlek 56!


2 kommentarer:

Unknown sa...

Å så fint! Vilka härliga färger!

KRUMELEJ sa...

Åh, så härligt syskonmatchat. Nu är det bara bebisen som fattas :D