lördag 7 maj 2011

En liten klännig med John Blund

 I dag var vi på kalas till ett par som slagit ihop sina födelsedagar. Och i samma veva som dom fyllde år, fyllde även deras dotter 1år. Äntligen tänkte jag, nu ska här sys en klänning!! Men vad händer? Jo det bara krånglar med allt!! Först klippte jag ut en klänning i ett tyg som jag hade hemma(hade en vision att det skulle bli sååå bra), men så klart klippte jag den alldeles för kort och upptäckte det inte förens den nästan var klar. Så nu är den ett UFO. Sen klippte jag ut en munkjacka som flöt på riktigt bra ända tills jag skulle göra sprund i halsen och då tog mina hormoner över och sa ifrån rejält(Kan JAG LÖVA), fy vad sur jag vart. Bara slängde tröj-Aset på golvet och rusade ut i soffan och började grina!! Sen ringde jag till Jonas och bara tjöt.Han bara skrattade och då kunde ju inte jag göra nått annat heller. Nervknippe eller vad? Jag klippte till en ny klänning på stört, fick nån slags ny energi efter urladdningen...hehe. Den här gången blev det ett ljust rosa linne tyg med en John Blund applikation som faktiskt gick riktigt bra att genomföra. Men När den var klar insåg jag att den skulle bli tok stor, så den får nog säljas till den som vill ha den :)
Dagen efter kom det ett paket med posten med ett sprojlans nytt tyg! Det var från lilofantdesign! Slängde det i tvättmaskinen och så klippte i det dagen efter. Blev en ny klänning till lilla 1åringen och den här gången blev det som jag tänkt mig!!!

  
Mönster Meedom med lite ändringar str.80. tyg fån gömmorna
mönster Meedom medlite ändringar str. 80. Tyg från lilofantdesign

Inga kommentarer: