söndag 29 maj 2011

Klänning!

I går kväll kl 21, började jag att rita ut mönster och klippte ut tyg. Allt flöt på precis som det skulle med sömnaden, och det var så roligt att sy!! Klänningen fick en kusin till Knut på sin 6årsdag, idag. Lite i sista minuten kan ju tyckas, men det gick jätte bra. Det enda jag väntade på var att sätta i knappar idag för igår var jag alldeles för trött! Efter funderingar och hjälp genom Vi sytokiga, blev det lite halvstora gula knappar till axelknäppningen!

Tyget hat jag hittat på loppis för nått år sen, och även sicksack-bandet.
Mönstret i strl. 128 kommer från Ottobre.  Och den satt jätte fint på!


Lite mörk bild, men det kommer ju inte så mycket solljus kl. 24...

1 kommentar:

Anonym sa...

visst är det skönt när allt flyter:-)
klänningen blev söt, jag gillar tyget